2016-03-17 10.54.18_resized

Variatie in je sport: Let’s do it!

Geplaatst op 21 maart 2016

2016-03-17 10.54.18_resized

 

Sporten is gezond en dat weet iedereen! De ene is eerder een fietser, de ander houdt dan meer van lopen of voetbal. Maar wat is nu eigenlijk de meest optimale manier van bewegen?  Blijf je beter bij je sport om je spieren zo specifiek mogelijk te trainen of eerder wat variëren zodat je het lichaam op verschillende manieren belast?

Verreydt (expert fietspositionering en training aan de Bakala Academy van de KU Leuven) blijft erop hameren dat het lichaam verschillende prikkels nodig heeft om het sterker en stabieler te maken.

De vraag is natuurlijk hoeveel variatie  toelaatbaar is zodat je progressie blijft maken binnen je sport en blessures kan vermijden. Voor topsporters wordt er in mindere mate geneigd  naar andere bewegingen in vergelijking met recreatiesporters of competitiesporters op lager niveau. Maar dat sluit niet uit dat het nog steeds belangrijk is om eens een anders sport en een andere manier van belasting in je agenda in te plannen!

Het gaat je stabiliteit ten goede doordat je evenwichtiger gaat bewegen. Je spiergroepen worden niet telkens op dezelfde manier (dezelfde bewegingshoeken, dezelfde snelheid, excentrisch/concentrische bewegingen) belast. Dus zeg NEE tegen een lui lichaam! GO GO GO

 

Grtjes,

L.

 

 

 

 

eb87ec6f-fe91-4270-a317-f1ec916f8de2 (1)

Keep calm and take care of your skin!

Geplaatst op 3 maart 2016

eb87ec6f-fe91-4270-a317-f1ec916f8de2 (1)

Een gezonde geest in een gezond lichaam slaat niet alleen op veel bewegen en gezond eten. Onze huid is namelijk de etalage naar de buitenwereld toe. We willen er constant zo jong en fris mogelijk uitzien en hier kan onze huid ons uitstekend bij helpen. Daarom is het ook heel belangrijk dat we dit zo goed mogelijk  onderhouden. Droge benen, vette huid, littekens, allergische reacties, droge lippen, enzovoort. Voor al deze problemen biedt Bodysol producten aan die de huid dagelijks beschermen.

Bodysol bevat een heel breed gamma voor ieder van het gezin en voor ieder huidtype. Daarnaast zijn de producten dermatologisch getest EN bevatten ze hypoallergene parfums en natuurlijke ingrediënten. Dit alles wordt samen met apothekers ontwikkeld waardoor je zeker mag zijn van de kwaliteit.

Voor de dames die zich graag wat opmaken zonder het gevoel te hebben dat ze een dikke laag schmink op het gezicht hebben plakken heeft Omega Pharma het make-up merk T. LeClerc uit de grond gestampt. En eerlijk gezegd, deze producten voelen echt super luchtig aan een creëren toch een heel mooi resultaat. Een echte aanrader!!

Indien je wat meer info wil rond deze producten kan je altijd een Beauty@home avond organiseren waarbij een CEO met heel veel plezier de producten toelicht en waar je persoonlijk kleuradvies krijgt voor het maquilleren.  Een TOPPERTJE!

Voor meer info: https://www.facebook.com/beautyathomekimdeplancke/?ref=ts&fref=ts

Grtjes L.

 

young fitness woman runner  running at forest trail

Hardlopen en Mental Coaching

Geplaatst op 25 februari 2016

young fitness woman runner running at forest trail

Het Hardloopseizoen komt er terug aan! Trek die loopschoenen maar aan en trotseer de (voorlopige) koude, donkere ochtenden en kille avonden. Om je daarbij te helpen stelt Eos Magazine 5 zaken voor die je mentaal kunnen helpen om je workout te doen slagen. Want geef toe, het zijn niet de beentjes die ons meestal tegenhouden om naar buiten te gaan maar eerder ons brein. Een knus en warm zeteltje lijkt altijd aangenamer dan die koude te trotseren.

Daarom: lees volgende 5 punten over mental coaching en je popelt onmiddellijk om de loopbenen aan te trekken!!

 

1.Stel jezelf een uiterst duidelijk doel: stadlopen in overvloed om de sportieve agenda te kunnen vullen

2.Omarm het afzien: No pain, No gain!!

3.Word competitief: visualize your rivals

4.Praat tegen jezelf: Let’s do it!

5.Beeld het in: Nog 10 meter…. 5 meter… 2 meter… en de eindmeet!!!! WOEHOEW!! (Handjes in de lucht)

http://eoswetenschap.eu/artikel/vijf-mentale-technieken-voor-hardlopers

Succes en vooral HAVE FUN!!

Grtjes L.

 

 

Are you in for prints? #joghaluxurysportswear

Geplaatst op 28 januari 2016

lookbook-fearless-2015

naamloos

Sporten doe je met het doel om je lekker in je vel te voelen. Daarom is stap 1 om er ook voor te zorgen dat je sportkledij dit uitstraalt. Een workout in een fancy outfit is toch een tikkeltje leuker  dan in een baggy broek en t shirt die je toch alleen dikker doen uitzien.

Jogha Luxury Sportswear is een sportmerk voor vrouwen die niet bang zijn om zich tijdens hun workout TOP te voelen en dit aan de buitenwereld willen tonen. Prints, prints en nog eens prints. Hun kledij bevat de hipste kleurencombinaties en de tofste patronen. Een must-have voor iedere sports minded fashionista!

Een kijkje nemen op hun website kan nooit kwaad… niet?

www. jogha.com || ENJOY!!

Grtjes L.

 

 

 

Blessurepreventie: do or don’t?

Geplaatst op 23 januari 2016

0e48cd1e-4867-44c6-a19d-963c0e0b4fdbb4a06ae0-d690-4ce4-89ae-837d592581b1 received_10154459817443636 received_10154459817473636

Vaak wordt de vraag gesteld wat de meerwaarde is van blessure preventieve oefeningen. En wat houden deze oefeningen juist in?

Tijdens het sporten gaan we onze spieren en gewrichten gaan belasten. Deze belasting is natuurlijk voor iedere sport anders. De ene sport vraagt meer mobiliteit van een bepaald gewricht terwijl bij de andere sport eerder een hoge maximale kracht  vereist is. Wanneer ons lichaam deze weerstanden kunnen dragen is er geen probleem. Maar vanaf het moment dat een bepaald onderdeel van ons lichaam door vermoeidheid of onderontwikkeling niet meer capabel is om die weerstanden op te vangen, is de kans op een blessure groter. In deze situatie kunnen  preventieve oefeningen ervoor zorgen dat het lichaam toch dat tikkeltje sterker is zodat een blessure kan vermeden worden.

Tijdens mijn carrière heb ik ondervonden dat sporters door preventief te werken veel meer controle krijgen over hun lichaam. Controle is een eigenschap die een grote meerwaarde creërt bij het beoefenen van een sport.

Wat houden deze oefeningen in?

Afhankelijk van de sport worden de meest belaste spieren versterkt. Dit gebeurt best ook zo sportspecifiek mogelijk. Dit wil zeggen dat de bewegingen van de activiteit worden nagebootst tijdens de krachtoefeningen. Daarnaast moeten ook de bewegingsvormen gerespecteerd blijven om de mobiliteit van de gewrichten te behouden of eventueel te verbeteren.

Verzorg je lichaam, want wat je ervan terugkrijgt is waardevol!

 

Groetjes L.

 

Start de dag gezond en vol energie!

Geplaatst op 16 januari 2016

002c0c64-ad6e-403c-9b0d-77c8301271f0

Iedereen heeft ondertussen wel al eens van granola gehoord. Het is een mix van havervlokken, noten, gedroogd fruit,… geroosterd met wat siroop of honing. Het leuke aan granola is dat het heel gemakkelijk zelf te maken is en dat het niet enkel super lekker maar ook gezond is!En je kan nog eens zelf je favoriete samenstelling maken.

De basis bestaat uit havervlokken, daarnaast vul je de bakplaat met je eigen keuze aan noten, bijvoorbeeld amandelschilfers, cashewnoten, hazelnoten en walnoten. De grootste stukken hak je beter wat fijn voor een aangenamer gevoel in de mond. Wat ook een aanrader is om toe te voegen bij de mix: cocosschilfers. Deze zorgen voor een exotische toets! Daarnaast kan je nog zonnebloempitten, spelt, sesamzaad of maanzaad toevoegen. Om de samenstelling gezond te houden prefereer ik agavesiroop om erover te verdelen in plaats van honing. Maar dit kies je uiteraard allemaal zelf. Bak dit een 15 tal minuutjes in een oven van 170° en roer ondertussen alles wat rond zodat ieder stukje mooi goudbruin kan worden. Daarna kan je gedroogd fruit naar keuze toevoegen bijvoorbeeld rozijnen, gedroogde vijgen, gedroogde abrikozen,…  En voila! Je eigen granola is klaar! Je bent goed voor een week of 2 en je kan je dag gezond en vol energie starten!

Granola bevat o.a. door de havervlokken en noten voedingsmiddelen die het vetmetabolisme een extra duw geven zodat je verbranding al vanaf de eerste minuut van de dag op het hoogste niveau draait. Zeg nu zelf: voedzaam, gezond, gemakkelijk te maken, lekker EN goed voor de lijn, wat wil je nog meer? HEMELS!!

Groetjes L.

20150802-shela-0836

Dag iedereen!

Geplaatst op 12 januari 2016

Welkom iedereen op mijn blog!

Hier kan je posts terugvinden over alles wat te maken heeft met gezondheid, het lichaam, bewegen, voeding en alle andere zaken die er ook maar een kleine invloed op hebben.

Veel leesplezier!

Groetjes L.